حریق بزرگ در شهرک صنعتی گرمسار پس از ۱۸ ساعت مهار شد 

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان از مهار کامل حریق گسترده در شهرک صنعتی گرمسار از ساعت ۱۵ روز گذشته رخ داده بود خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰ 24 September 2024

حریق بزرگ در شهرک صنعتی گرمسار پس از ۱۸ ساعت مهار شد 

کمال طاهریان در گفتگو با خبرنگار تابناک سمنان، اظهار داشت: در ساعت ۱۰ امروز حریق صورت گرفته در شهرک صنعتی گرمسار به طور کامل مهار شد.
وی گفت: با توجه به اینکه این حریق، آتش‌سوزی مواد نفتی با اشتعال بالا بود برای اینکه اطمینان کامل حاصل شود که دوباره با شعله ور شدن آتش روبرو نباشیم تیم‌های شهرداری گرمسارو ایوانکی به‌علاوه تیمی از خود شهرک صنعتی در محل مستقرهستند تا امشب مجدد شاهد حادثه تکراری در این منطقه نباشیم.
مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک مبنی بر آمار مصدومین این حادثه بیان داشت: ۲ نفرمصدوم در این حادثه داریم که در همان ابتدای حادثه بر اثر انفجار ناشی از مواد با اشتعال بالا مصدوم شدند که سطح سوختگی این افراد بالاهست و برای مراحل تکمیلی درمان به تهران اعزام شدند.
طاهریان در پاسخ به این پرسش که آیا مصدومان حادثه افزایش یافته است یا خیر اظهار داشت: در حوادثی از این دست زمانی که آتش‌نشان وارد عملیات می‌شوند عواملی مانند گرما، دود بی حالی یا تنگی نفس به آتش نشان دست می‌دهد و زمانی که از محل آتش‌سوزی فاصله می‌گیرد حالش بهتر شده و مجدد برای ادامه کار به صحنه حادثه برمی‌گردد و این موارد به نام مصدوم یاد نمی‌شود.
وی افزود: در این حادثه در مجموع ۲ نفر مصدوم داشتیم که این افراد برای تکمیل درمان به استان تهران اعزام شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان درباره میزان خسارت وارده در اثر این آتش‌سوزی گفت: کار ارزیابی بعد از مرحله عملیات بحران و مدیریت بحران صورت می‌گیرد و قائدتاً افرادی که شرکت‌شرکت شهرک‌های صنعتی گرمسار هستند می‌توانند میزان خسارات را برآورد کنند.
طاهریان با اشاره به امر ایمن‌سازی تصریح کرد: از ساعت ۱۵ ظهر روز گذشته تا ۱۰ صبح امروز درگیر مهار آتش با حجم بالا بودیم و تمام عملیات‌های صورت گرفته و تمام کار هم با هدف در واقع ایمنی برای واحد‌های همجوار و کاهش سطح میزان خسارت برای واحدی که مورد حریق قرار گرفته است انجام شد.
وی افزود: اقدامات انجام شده با هدف کاهش خسارت برای واحد تحت حریق و برای بهسازی برای شرکت‌های مجاور انجام شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان گفت: سه واحد آتش نشانی تا شب در محل کارخانه مستقر خواهند بود که اگر کوچکترین زمینه برای برگشت مجدد حریق باشد سریعا اقدامات لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/گ

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار